Sandstorm: Pirate Wars・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2016.09.25 - 12:01   |   Írta: Ca$h   |   2219
25. szept Sandstorm: Pirate Wars・Tesztlabor

Vajon mit kezdene magával az emberiség, ha valóban bekövetkezne a nukleáris Holokauszt?

Mi mást? Természetesen a túlélők nekiállnának módszeresen írtani egymást, még véletlenül sem összefognak egy szebb közös jövőért, tanulva a saját hibáikból. Dehogy! Hightech légpárnás hajókat gyártanak, legénységet toboroznak és elindulnak kalózkodni, levadászva azt a keveset, akik jobb életet szeretnének és harcba bocsátkozni a többi hozzájuk hasonlóval. Végül természetesen csak egy maradhat, szerencsénkre a másodtisztünk egy dögös barna, szóval van még reménysége az emberiségnek, még ha csak olyan halovány is, mint a hajnali napsütés.

Az Ubisoft az Assassin’s Creed 3 óta nagyon belelendült ebbe a kalózos életmódba, mely a negyedik résznél a Black Flagnél ki is teljesedett, de nagyon úgy néz ki, nem volt még elég nekik. Erre gyorsban összehegesztették nekünk a Sandstorm Pirate Wars-t, ami első blikkre hozza a megszokott Ubis színvonalat. A grafikája egészen elképesztő – lassan kezdem megszokni, hogy már mobilon is ez a trendi - a hangok, zenék mesteriek, még akkor is, ha minden klasszikus és hősies motívumot Jerry Bruckheimertől és Hans Zimmertől ollóztak össze, illetve nyomokban fellelhetőek Mass Effectes hangszerek is. Sebaj, mert ennek köszönhetően az első ötven csatában a hideg fog majd a hátunkon futkosni és nem az a rossz fajta.

A Sandstorm legfőképpen egy kőkemény akció-taktikai lövölde, ahol a megfelelő tapasztalat, fegyverismeret és természetesen azok fejlettsége dönt afelől, hogy ki győz majd a végén. Igazából nem fogunk semmi mást tenni, mint egyik pontból a másikba utazunk folyton folyvást, az útvonal hossza és a közben fellelhető csomópontok száma dönti el azt, hogy hányan fognak mindeközben megtámadni. A húzósabb útvonalakon van, hogy akár öt-hat csatába is bele fogunk boltani, a hajónk meg csak egy páncéllal rendelkezik amit csak a városokban tudunk megszerelni, szóval csak okosan és taktikusan álljunk neki egy hosszabb útnak. A hajónkat három különböző technikával (system) tudjuk felszerelni, lesznek a támadó, a védekező berendezések, és ott lesznek még a kis drón robotok is, amiknek a feladatköre igencsak változó lehet. A csata során az energiánk folyamatosan töltődik, nekünk csak azt kell kiválasztani, hogy éppen melyik fegyvert használjuk, majd kijelölve utána, hogy mit támadjon. A védekező berendezések maguktól működnek, de ha kifogynak a szuflából nekünk kell újratölteni őket. Ugyanez mondható el a drónokról is, amik szépen szorgosan teszik a dolgukat, legyen ez támadás, védekezés vagy éppenséggel az ágyuk megszerelése. A csatákat kétféleképpen lehet megnyerni, vagy teljesen leszedjünk ellenfelünk pajzsát, majd páncélját is, vagy pedig kilőjük az összes rajta lévő technikát.

A legközelebbi városba érkezve tovább fejleszthetjük a hajónkat, ezzel erősebb lesz a páncélja, a pajzsa és természetesen egyre több cuccot tudunk majd ráaggatni. Kedvünkre rakosgathatjuk a számunkra legszimpibb technikákat, illetve ezeket is tudjuk fejleszteni. Érdemes csak azokkal foglalkozni, aminek a szintje (level) közelebb áll hozzánk, mert ha mondjuk van a játék eleje óta egy level kettes pajzsunk és azt folyamatosan fejlesztve elérjük nála a legnagyobb „epic” szintet, lehet kidobott pénz és nyersanyag lesz minden igyekezetünk, mert mondjuk nem sokkal később egy level hatos pajzs már alap szinten is erősebb lesz nála. Szóval, a játék elején csak gyűjtögessük a nyersiket és a pénzt, majd arra spóroljunk, hogy a hatos vagy annál nagyobb technikákat fejlesztgessük. 

A városokban egyébként ott lesz a hangár, ahol a hajónkkal tudunk foglalkozni, aztán ott lesz a bár, ahol küldetéseket tudunk felvenni, érdemes mindig egyszerre több ilyet is vállalni a gyorsabb fejlődés érdekében. Aztán végül itt lesz a multizás lehetősége is, amit sajnos eléggé elrontottak, persze erről nem a készítők tehetnek – maximum csak részben – hanem sokkal inkább a felhasználók, akik döbbenetes mennyiségben tolják a játékba a valódi pénzmagot. Mindenki észre fogja venni, hogy már az első ligában, ahol a leggyengébb ellefelekkel kéne szembetalálkoznunk, már fullosan epic felszereléssel rendelkező emberkék jönnek ellenünk, ami végtelenül demoralizáló tud lenni. Szóval, amíg a hajónkkal nem érjük el minimum az ötös szintet és nem ismertük ki eléggé a fegyvereket és, hogy milyen módon működik a köztük lévő kő-papír-olló kapcsolat, addig ne nagyon vágjunk neki, mert max. a telefonunkat fogjuk a falnak vágni miatta. A jutalmak egyébként nagyon jók és, ha már eléggé fejlettek vagyunk, akkor szépen teljesíthető is minden szint a szezon végéig.

A Sandstorm Pirate Wars egy erős közepesen jó játék, amit újfent tönkre sikerült vágni a mikrotranzakcióknak köszönhetően. Illetve sajnálatos módon kb. pont egy hét elég ahhoz, hogy belefáradjunk a végtelen számban jelentkező csatározásokba. Ezek egy ideig nagyon izgisek lesznek, pontosan addig, amíg ki nem ismerünk minden apró trükköt, utána már megtalálva az ideális technikákat folyton ugyanazt a módszert fogjuk ismételgetni, ami dögunalmas tud lenni. Talán ezalól csak a multizás jelentene kivételt, az itteni csaták valóban nagyon intenzívek és változatosak tudnának lenni, ha éppenséggel nem lenne minden második játékos agyon tuningolva valódi pénzért vásárolt cucokkal. 

Szerintünk: 7/10

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

MentésMentés


Kommentek megjelenítése